fredag 19 mars 2010

Gym chock 2

Snöbollseffekterna tar aldrig slut. I lördags var jag på gymmet igen. Tredje gången på en och en halv månad. Så man kan inte beskylla mig för att vara träningsnarkoman.

Så vad hände då?

Innan jag började med den nya kosten kunde jag springa kanske 1-2 minuter av 15 totalt. Extremt dålig kondis med andra ord.

Första gången jag gick till gymmet efter kostomläggningen sprang jag 3 minuter, vilket jag tyckte var en remarkabel förbättring. Jag slutade röka i torsdags. Så jag var nyfiken på vilken, om någon, effekt det skulle ha.

Iförrgår sprang jag 8 minuter. Efter 2-3 började jag förbereda mig på att tröttheten skulle komma. Men det gjorde den inte. Så jag fortsatte. Det var mest benen som inte ville till slut. Lungorna kunde ha fortsatt en bra stund till.

Jag vet att kroppen återhämtar sig snabbt när man slutar röka, men det här är ju löjligt. Min kropp gillar mig. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar