fredag 19 mars 2010

LCHF: Dag 9

Ner 3 hekto idag. Börjar känna att jag får lite kläm på hur mycket jag ska äta. Så jag kommer nog att bokföra maten lite mindre i framtiden. Livet ska ju inte bestå av en besatthet av kalorier och proteiner och gram.

Ner 4,2 kilo på 9 dagar totalt. Det är knappt man tror det är sant. Att slippa sötsuget är en oerhörd välsignelse. Och att inte jämt gå omkring och vara småhungrig är en befrielse. Nu får jag istället påminna mig om att äta fast jag inte är hungrig för att komma up i rätt antal kalorier. LCHF är verkligen upp-och-ner-vända världen.

Efter att hela sitt liv blivit itutad att fett är skadligt kändes det som om man bröt mot naturens grundlagar när man började med LCHF. Men ju mer jag äter så här ju mer övertygad blir jag att det är bra för min kropp. En sak som jag tycker är fantastiskt bra är Översikts-verktyget, där man kan se hur mycket vitaminer och mineraler man får i sig under en viss period. Då behöver man inte längre oroa sig över vilka vitaminer man saknar utan ser det där klart och tydligt.

Jag äter tillskott av Omega-3, eftersom fet fisk blir för dyrt i längden. Och så har jag lite brist på magnesium, så det blir lite pumpafrön till varje måltid. Vad jag försöker säga är att matdagboken är ett fin-fint litet redskap. Mange tack, Johan!

Kört hårt mina vänner. :)

P.s. För oss som inte längre är 20. ;) Fick mig ett gott skratt!
http://kolhydrater.ifokus.se D.s.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar