fredag 19 mars 2010

LCHF: Dag 7

Livet leker! Igår bestämde jag mig för att jag ska äta fast jag inte är hungrig, hur konstigt det än verkar). I förrgår var jag mätt hela dagen och åt 900 färre kalorier än vad jag ska. Vilket för mig blir 1600 kcal. Vad hände på vågen igår som resultat? Inte ett dugg. Noll. Så jag tror att kroppen går in i svältläge och metabolismen går ner till sparlåga.

Därför åt jag 2400 igår. Och vad hände? Ner ett halvt kilo!!! Studsa som en gummiboll!!! :)

Pratade med en kvinna igår under dagen. Hon är ganska tuff mot sig själv. Stora problem med självkänslan. Jag sade åt henne att hon måste försöka vara lite snällare mot sig själv. Om hon inte är snäll mot sig själv och tycker att hon förtjänar det, hur ska hon kunna uppskatta att hennes omgivning är snäll?

Vilket osökt leder mig tillbaks till LCHF. Var snäll mot din kropp och den är snäll tillbaka. Känner mig oerhört nöjd idag. La vita e bella!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar