fredag 19 mars 2010

LCHF: Dag 14. Jag äter inte frukost!

Det har alltid varit min slogan. Vet inte riktigt varför. Om jag varit för lat eller om jag tyckt att äta på morgonen har varit obehagligt. Med LCHF har jag börjat äta frukost igen och ärligt talat så undrar jag hur jag klarat mig utan frukost alla dessa år.

Tidigare kunde jag äta en skål müsli med mjölk. Och en kopp kaffe. Vem blir glad av en sådan frukost? Inte jag. Om jag minns tillbaka utan att romantisera LCHF för mycket så vet jag inte om jag ens kände att jag hade ätit frukost när jag fått i mig min stackars müsli.

Numera äter jag en rejäl frukost med bacon, ägg och lite grönt. Varje dag när jag stiger upp ser jag fram emot frukost, för jag har lärt mig att jag mår så otroligt mycket bättre efter frukost. Vare sig man jämför med tidigare eller inte, så mår jag som en prins efter frukost numera.

Häromdagen försov jag mig och hann inte äta frukost. Sämre start på dagen kan man inte tänka sig. Jag var halvsur i 4 timmar tills dess att jag äntligen fick i mig dagens första mål. Det misstaget gör jag inte om.





Wünderbar dag önskas alla och envar! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar