fredag 19 mars 2010

Konditoriskräck

Var inne på ett konditori idag. Med en vän. Han skulle köpa "wienersemlor". De såg så feeeeruktansvärt goda ut. Tänk er en semla fast utan det soggiga vetebrödet med ett wienerbröd som lock och botten. Fast i formen av en bulle då. Höll på att smälla av när jag såg den.



Jag gick in i konditoriet. Såg rader efter rader med semlor. Och mumlade kallsvettigt till min vän att jag "nog skulle gå ut". Wienersemlorna var slut, så det blev inget för honom. Han gillar inte vetebrödssemlor. Na-na-na-naaa-na! ;)

Klarade mig helskinnad ur butiken. Pheeew!

Tänkte på att jag kunde åka hem och festa med Gorgonzola och oliver. Och det varje dag. :)

+++++++++

Hittade en fantastiskt fin blogg idag för LCHF-are. Kanonfina recept, väldigt fina matbilder och tydliga beskrivningar. Väl värt ett besök: Fett bra mat

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar