fredag 19 mars 2010

LCHF: Dag 11

Vad är det frågan om????

Jag har stadigt gått ner runt 3 hekto varje dag. Idag gick jag ner 1 kilo prick och då åt jag medvetet exakt det jag ska äta varje dag. Normalt ligger jag ett par hundra kalorier under det jag ska äta.

Jah läste om en kvinna som gjorde på föjande sätt. Hon började med att äta det hon alltid ätit och sedan minskade hon med 100 kalorier tills dess hon nådde en viktnedgång som kändes rimlig för henne. Därefter höll hon sig där. Kanske är det så att om jag äter mindre blir det för lite och därmed mindre viktnedgång. Det får de kommande dagarna utvisa.

Men 1 kg ner på en dag, det är ju komplett vansinnigt. Mätte även midjan: Ner 6 cm på de här första 11 dagarna. Man blir ju så glad att man vill gråta.

Har funderat lite på effekterna, förutom den brutala viktnedgången, med LCHF.
  1. Huvudvärk borta
  2. INGET sötsug
  3. Väldigt god mat, älskar gräddsåser
  4. Minskad hunger, småäter väldigt lite om alls
  5. Mjukare leder, känns som att lederna har fått smörjolja
  6. Inga gaser, hade gaser ständigt tidigare
  7. Mindre tarmtömning (finns det något snyggt sätt att uttrycka det på? lol) Tydligen beror det på att det är väldigt mycket mindre slaggprodukter i en LCHF kost
  8. Bättre sömn, vaknar inte på nätterna som jag gjorde förut
  9. Mer energi, efter min ägg bacon frukost känner jag som om jag kunde bestiga Mount Everest
  10. Smaklökarna är väldigt mycket känsligare, mat smakar helt enkelt mycket mer
  11. Kan knyta skorna utan att undra om jag ska passa på att göra något annat medans jag ändå är där nere...
Kommer inte på mer just nu. Men livet är helt underbart!

Carpe vikten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar